Felanmälan

Här hittar du information om hur du felanmäler olika typer av problem, både i din egen bostad och i fastighetens gemensamma utrymmen. Vänligen se till att du kontaktar rätt mottagare beroende på vad ditt ärende gäller.

Fel i din bostad

Om du har flyttat in i din bostad och behöver felanmäla något inne i lägenheten (till exempel byggrelaterade fel eller garantifrågor), kontakta styrelsen:
E-post: brforangeriet@outlook.com

Fel i trapphus eller gemensamma utrymmen

Fel i fastighetens allmänna utrymmen, till exempel trapphus, entréer, soprum eller gårdsytor, anmäls till styrelsen.
E-post: brforangeriet@outlook.com
Vid akuta fel se eventuell information om jour.

Hissfel – KONE

Fel på hissar anmäls direkt till hissleverantören KONE.
Telefon: 0771-50 00 00 (välj knappval 1)
Webbplats: www.kone.se

Inglasad balkong – Alnova

Fel på balkongens inglasning anmäls direkt till Alnova.
Telefon: 010-16 13 435
Webbplats: www.alnova.se

TV, bredband eller telefoni

Om du upplever problem med TV, bredband eller telefoni kontaktar du direkt din valda leverantör via det öppna fibernätet (t.ex. Telia, Telenor, Comhem med flera).

Ekonomisk förvaltning – Simpleko

För frågor som rör avgiftsavier, pantsättning, andrahandsuthyrning, elförbrukning eller andra ekonomiska ärenden kontaktar du föreningens ekonomiska förvaltare Simpleko.
Kundportal: www.simpleko.se
E-post: info@simpleko.se
Telefon: 018-66 01 60
Telefontid: Vardagar kl. 09.00–12.00

Observera:

Vid felanmälan via e-post, ange alltid namn, lägenhetsnummer, adress och beskrivning av felet.
Bifoga gärna bilder om det är möjligt för att underlätta hanteringen.